מצוות כתיבת אות בספר תורה

המצווה אחרונה בספר התורה הסוגרת לנו את תרי"ג מצוות היא מצוות כתיבת אות בספר תורה. "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת". ( ספר דברים פרק ל"א פסוק י"ט )

חשיבות העניין לפי שמובנת על פי מפרשי התורה ומוני המצוות. נלמדת מפרשת האזינו שהקב"ה מצווה עלינו לכתוב ספר תורה
יש לדעת הלכות ודיוקים רבים ונדרשת מיומנות גדולה ביותר. על מנת לגשת למלאכת כתיבת אות בספר תורה

סופר סת"ם. (ראשי תיבות של : ספר תורה, תפילין, מזוזה). הוא האדם העוסק במלאכה קדושה זו
על מנת שנוכל לקיים את הציווי בלי שום פקפוק. יש אפשרות למנות סופר סת"ם כשליח לכתוב עבורנו את ספר התורה. ( "שלוחו של אדם כמותו" כמובא במסכת קידושין להלכה ) מצוות כתיבת אות בספר תורה לוקחת זמן רב ביותר. ומחירו של ספר תורה שלם הוא גבוה מאוד ולאחר הכתיבה הספר צריך לעבור הגהות ולעיתים גם תיקונים.

פתרון לבעיה זו אפשר למצוא על ידי מנהג קדוש שהשתרש בעם היהודי הקדוש. לקנות ספר תורה ביחד עם יהודים נוספים המצטרפים למצווה. על ידי קנייה של אות אחת מספר אותיות או פסוקים שלמים מנהג קדוש זה מבוא בשו"ת אגרות משה. וערוך השולחן – לדעת הרא"ש.
על גדולת המצווה הזו וחשיבותה הרבה עמדו רבות גדולי ישראל. בפרט לפי המנהג החשוב והידוע לרכוש אותיות עבור כל ילד וילדה מישראל סמוך ככל האפשר לזמן לידתם. לצד הסגולות הרבות הקשורות במצוות כתיבת אות בספר תורה

המנהג הוא לרכוש אותיות המרכיבות את שם הילד (או המבוגר). או לרכוש פסוק שמתחיל באות הראשונה של שמו ומסתיים באות האחרונה של שמו. (או שיש בו את שמו המלא), העיקר להיות שותף בקניית אות בספר תורה

לרכישת אותיות בספר התורה

מצוות כתיבת אות בספר תורה
גלילה לראש העמוד